Najnowszy nabytek chorwackiego armatora to zbudowany w 2011 r. katamaran, który ma 38 metrów długości, 10 szerokości, a na pokład może zabrać 295 osób. Może on rozwinąć prędkość 33 węzłów (nieco ponad 60 kilometrów na godzinę).
Ta nowoczesna i komfortowa jednostka została zbudowana z włókien węglowych. Zgodnie z planem, powinna zacząć pływać na trasach obsługiwanych przez chorwackiego operatora już w maju br.
„Poprzez zakup tej jednostki przyczyniamy się do umacniania Jadroliniji. Oznacza to wzmocnienie konkurencyjności podczas postępowań koncesyjnych, które nas dopiero czekają, a także zwiększoną efektywność połączeń z istniejącymi liniami obsługiwanymi przez katamarany, wyższy komfort dla pasażerów oraz podniesienie jakości usług” - powiedział dyrektor Alan Klanac, który przyznał, że firmie udało się zakupić jednostkę po bardzo atrakcyjnej cenie.
Miniony rok był bardzo udany dla chorwackiego przewoźnika, który już w październiku poinformował, że przywitał dziesięciomilionowego pasażera. Oznacza to, że 2015 r. był rekordowy dla operatora. Nigdy wcześniej w swojej historii nie przekroczył on bowiem w jednym roku 10 milionów pasażerów.
Firma w najbliższych latach przewiduje znaczące inwestycje. Zapowiedziano, że plan ten ma zostać rozłożony na kilkanaście lat. Zgodnie z przyjętą strategią, Jadrolinija chce do 2027 r. zakupić 26 statków (23 z nich miałyby być całkowicie nowe) i zrezygnować z 33 wysłużonych jednostek. Flota armatora ma się zmniejszyć z 50 do 44, ale jednocześnie zwiększyć się mają jej możliwości przewozowe. W ramach odnowionej floty potencjał ten ma wzrosnąć do 31 377 pasażerów (obecnie 28 020) oraz 4 710 pojazdów (w tej chwili 3 924).
Jadrolinija to firma, której korzenie sięgają 1947 r. Specjalizuje się ona nie tylko w przewozie pojazdów oraz pasażerów pomiędzy chorwackimi wyspami, ale również w transporcie międzynarodowym. Większe promy spółki kursują do Włoch.
PromySkat
Źródło: Croatia Week