Jednostka, która zasiliła flotę chorwackiego armatora, wykonana jest z włókna węglowego. Ma 38,5 metrów długości, 10,2 metra szerokości i rozwija prędkość 33 węzłów. Może ona przyjąć na pokład 295 osób. Katamaran został zbudowany zaledwie w 2011 r. w Norwegii. Jego prezentacja odbyła się pod koniec ubiegłego tygodnia w Rijece.
„Zakup tego nowego katamaranu przyczyni się do uczynienia z Jadrolinijii jeszcze silniejszej marki. To oznacza też większą konkurencyjność, szczególnie w kontekście walki o uzyskanie koncesji, która wciąż jest przed nami, bardziej efektywną sieć połączeń w porównaniu z istniejącymi obecnie liniami, a także większy komfort dla naszych pasażerów i wyższy poziom serwisu” - powiedział Alan Klanac, szef Jadroliniji.
Przejęcie nowoczesnego katamaranu przez Fjord1 to dopiero początek zapowiedzianych przez przewoźnika inwestycji, które mają zostać przeprowadzone w najbliższym czasie. Zgodnie z przyjętą strategią, Jadrolinija chce do 2027 r. zakupić 26 statków (23 z nich miałyby być całkowicie nowe) i zrezygnować z 33 wysłużonych jednostek. Flota armatora ma się zmniejszyć z 50 do 44, ale jednocześnie zwiększyć się mają jej możliwości przewozowe. W ramach odnowionej floty potencjał ten ma wzrosnąć do 31 377 pasażerów (obecnie 28 020) oraz 4 710 pojazdów (w tej chwili 3 924).
Jadrolinija to firma, której korzenie sięgają 1947 r. Specjalizuje się ona nie tylko w przewozie pojazdów oraz pasażerów pomiędzy chorwackimi wyspami, ale również w transporcie międzynarodowym. Większe promy spółki kursują do Włoch.
PromySkat
Źródło: Croatia Week