Jeszcze w grudniu firma poinformowała, że udało się jej dokonać czegoś wyjątkowego. Armator przez cały 2017 r. obsłużył 12 milionów pasażerów. Wzrost liczby pasażerów, przełamanie magicznej granicy oraz kolejne rekordy są dla przewoźnika bardzo ważne w kontekście planowanych w najbliższym czasie inwestycji.
„Odnotowaliśmy rekordową liczbę pasażerów. W sumie przewieźliśmy 12 milionów osób oraz 3 miliony pojazdów. Jesteśmy wdzięczni i zadowoleni, że tego wszystkiego udało nam się dokonać przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa” - powiedział David Sopta, dyrektor firmy Jadrolinija.
Armator ogłosił, że wzrost liczby pasażerów idzie w parze z dobrą, stabilną kondycją finansową firmy, a to pozwala myśleć o rozwoju kolejnych projektów inwestycyjnych. W tym roku Jadrolinija planuje ogłosić przetarg na budowę nowego statku, który będzie służył do obsługi połączeń zagranicznych.
Ale doskonale rozwija się nie tylko firma Jadrolinija. Ze wzrostów cieszą się także chorwackie porty. Ciekawostką jest, że 12-milionowy pasażer został obsłużony w porcie w Splicie, który pod koniec roku przekroczył granicę 5 milionów pasażerów. Maja Markovčić Kostelac z Ministerstwa Gospodarki Morskiej, Transportu i Infrastruktury zwróciła uwagę, że jeszcze dekadę temu port w Splicie obsługiwał ok. 1,6 miliona pasażerów, a Jadrolinija miała rocznie ok. 3 milionów pasażerów. Wzrosty są zatem olbrzymie.
Jadrolinija to firma, której korzenie sięgają 1947 r. Specjalizuje się ona nie tylko w przewozie pojazdów oraz pasażerów pomiędzy chorwackimi wyspami, ale również w transporcie międzynarodowym. Większe promy spółki kursują do Włoch.
PromySkat
Źródło: Jadrolinija