Prowadzone obecnie prace nie są zbyt efektowne i ograniczają się do przygotowania terenu, na którym powstaną nowe obiekty. Realizowane w tej chwili działania polegają przede wszystkim na wyburzeniu starej zabudowy znajdującej się przy Nabrzeżu Polskim. To właśnie tam znajdzie się nowy terminal.
Nowoczesna infrastruktura zacznie się formować dopiero w II kwartale tego roku. Po zakończeniu wszystkich robót pasażerowie korzystający z komunikacji promowej otrzymają zupełnie nową jakość. Nowa zabudowa ma objąć obszar ok. 7 hektarów. Terminal promowy stanie się też bardziej dostępny dla pasażerów. Jak już wcześniej chwalili się przedstawiciele portu w Gdyni, po zakończeniu robót promy będą cumować właściwie w samym centrum miasta.
Sam port po zakończeniu rozbudowy będzie mógł też zacząć przyjmować znacznie większe jednostki niż obecnie. Ich długość będzie mogła sięgać nawet 240 metrów. W ramach prowadzonych prac powstanie nie tylko nowy terminal - przebudowane zostanie również częściowo Nabrzeże Polskie oraz Fińskie. Zbudowany zostanie również nowy budynek pasażerski oraz place manewrowe.
- Rok 2017 zamykamy dobrym… początkiem nowej inwestycji w postaci rozpoczęcia przygotowań do budowy nowego terminala promowego – powiedział Grzegorz Dyrmo, wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia. - Jest to zadanie o wielkim znaczeniu i dzięki takim inwestycjom Port Gdynia będzie zupełnie nowym portem. Zarazem stwarzamy nowoczesne warunki do pracy nowym operatorom promowym, którzy na pewno trafią do naszego portu
Na rozbudowę portu od dłuższego czasu czeka też Stena Line. Władze tej firmy uważnie monitorują rozwój sytuacji. W ubiegłym roku w gdyńskim porcie gościła delegacja przedstawicieli armatora.
Prace mają potrwać do 2020 r. i pochłoną w sumie ok. 200 milionów złotych. Dużą część tej kwoty – ponad 90 milionów złotych - stanowić będzie dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej.
W tej chwili terminal promowy w gdyńskim porcie zlokalizowany jest przy Nabrzeżu Helskim.
PromySkat
Źródło: tvp.info, Port Gdynia