Na początku tego tygodnia informowaliśmy na łamach PromySkat o końcu budowy pierwszego z dwóch promów, które zostały zamówione przez Fjord1 pod koniec ubiegłego roku, a które do floty norweskiego przewoźnika powinny dołączyć jeszcze w tym roku. Sytuacja rozwija się dynamicznie. Firma poinformowała właśnie o zamówieniu dwóch kolejnych, tym razem całkowicie elektrycznych jednostek.
Oba promy powstaną w tureckiej stoczni Tersan. Na trasę mają wejść w 2018 r. Zgodnie z założeniami, przynajmniej do 2027 r. będą obsługiwać trasę Anda-Lote w ciągu drogi E39 na zachodzie Norwegii. Inicjatywa już została określona jedną z najbardziej przyjaznych środowisku w branży promowej
„To będzie pierwszy w Norwegii serwis promowy, gdzie pojawił się wymóg wykorzystania technologii 'zero emission'” - wyjaśniło Fjord1. „Nowe promy stanowią ważny krok w kierunku rozwoju transportu publicznego przyjaznego środowisku”.
Każda z nowych jednostek będzie mogła zabrać na pokład 349 pasażerów, 120 pojazdów osobowych oraz 12 pojazdów ciężarowych. Statki zostaną wyposażone w baterie o dużej pojemności, które pozwolą na wielogodzinną pracę bez konieczności ładowania.
Budowa promów, które zostały zaprojektowane przez Multi Maritime, ma się rozpocząć w październiku br.
Fjord1 istnieje od 2001 r., a obecnie stanowi jedno z najważniejszych ogniw na norweskim rynku transportowym. Firma dysponuje olbrzymią flotą, w skład której wchodzą statki, autobusy i pojazdy ciężarowe.
PromySkat
Źródło: Fjord1