Przewoźnik, który w ostatnich latach notuje spektakularne wzrosty, jeśli chodzi o wyniki finansowe, a niedawno zyskał nowego udziałowca większościowego, snuje plany na przyszłość. I wydaje się, że wcale nie musi być ona całkiem odległa. Jak wynika z zaprezentowanych niedawno informacji, Mols-Linien chciałby uruchomić kilka nowych tras w Danii. Firma złożyła już nawet ofertę na obsługę dwóch połączeń na Bornholm.
Wśród linii, które chciałby obsługiwać armator, znajdują się te najpopularniejsze: Rønne-Køge oraz Rønne-Ystad, które obsługiwane są dziś przez BornholmerFærgen.
„Mols-Linien rozwinął ofertę tras przez Kattegat, czyniąc z nich naturalną i rosnącą na znaczeniu cześć duńskiej infrastruktury” - powiedział Frantz Palludan z Mols-Linien. „To doświadczenie chcielibyśmy wykorzystać na Bałtyku, dlatego zaprezentowaliśmy w Transportministeriet (duńskie Ministerstwo Transportu) konkurencyjne i efektywne rozwiązanie, które byłoby korzystne dla Bornholmu – zarówno dla społeczności biznesowej, jak i wielu gości, którzy odwiedzają wyspę w wakacje”.
Jak wyjaśnił przedstawiciel Mols-Linien, wejście operatora na nowe trasy mogłoby sprawić, że Bornholm znalazłby się jeszcze bliżej Danii. Dodaje, że nowe połączenia doskonale wpasowałyby się też w realizowany już przez firmę biznes.
Rozstrzygnięcie konkursu na obsługę połączeń na Bornholm ma zapaść wiosną. Koncesja ma obejmować okres od 1 września 2018 r. do 31 sierpnia 2028 r.
Mols-Linien powstał w 1964 r. Obecnie oferuje przeprawy na trasach Odden – Aarhaus oraz Odden – Ebeltoft. Posiada trzy promy dużych prędkości. W marcu 2017 r. ma zakończyć się budowa nowego szybkiego katamaranu dla firmy. KatExpress 3 będzie miał 109 metrów długości, a na pokład będzie mógł zabrać 1000 pasażerów oraz 411 pojazdów. Będzie siostrzaną jednostką dwóch innych szybkich promów, które powstały w stoczni Incat - KatExpress 1 i KatExpress 2.
PromySkat
Źródło: Mols-Linien