Jak poinformowali przedstawiciele armatora, hub ma dwukrotnie zwiększyć swoją powierzchnię. Przestrzeń ta powiększy się aż o 14 hektarów. Jest to przede wszystkim ukłon w stronę firm, które eksportują towar do Wielkiej Brytanii. Dzięki temu zabiegowi, hub P&O Ferries każdego roku dostarczy przestrzeń ładunkową dla 700 tysięcy jednostek cargo. Obecnie liczba ta wynosi 370 tysięcy.
Terminal będzie mógł obsługiwać nie tylko jednostki ro-ro, ale również statki lo-lo, barki oraz statki typu feeder.
Decyzja została ogłoszona zaledwie kilka dni po tym, jak P&O Ferries poinformowało o doskonałych wynikach, które udało się osiągnąć na trasie Zeebrugge-Tilbury. W II kwartale operator uzyskał na tej trasie wynoszący 15,5 procent wzrost. Firma w ciągu trzech minionych miesięcy przewiozła na tej trasie 58 195 jednostek cargo (o blisko 8 tysięcy więcej niż w analogicznym okresie przed rokiem). Był to najlepszy kwartalny rezultat w dziewięcioletniej historii tej trasy.
PromySkat
Źródło: P&O Ferries