Prom, który przeszedł niedawno gruntowną modernizację, podczas której dostosowany został do dzisiejszych standardów, ostatnio pływał pod nazwą Julia. Przez dwa sezony (lata 2010-2012) korzystała z niego firma Fastnet Line, w barwach której obsługiwał połączenie Cork-Swansea. Później, z powodu nieopłacalności, trasa ta została zamknięta. Jeszcze wcześniej statek pływał w barwach Stella Lines na trasie Helsinki-Petersburg, która była utrzymywana zaledwie przez dwa miesiące. W latach 1990-2008 można go było zaś podziwiać w malowaniu Color Line.
Od 2012 r. statek należał do holenderskiej firmy C-bed i służył jako pływający hotel. Sprawdził się przy projekcie budowy farmy wiatrowej na Morzu Irlandzkim. Teraz przed liczącą 34 lata jednostką (zbudowano ją w 1982 r. w stoczni SSW w Bremerhaven) postawiono nowe zadanie.
Moby Zaza ma 155 metrów długości, a na pokład może zabrać 1400 pasażerów. Jednostka dysponuje 300 kabinami. Wybudowany pierwotnie dla Olau Line statek został kupiony przez Moby Lines pod koniec 2015 r. i pływa już pomiędzy Niceą a Bastią - nowej trasie, dostępnej w ofercie Moby Lines. Statek pokonuje ją w ciągu 9,5 godziny w nocy lub 7,5 godziny w dzień.
Moby Lines jest włoskim przewoźnikiem, którego historia sięga 1959 r. (na początku jako Navigazione Arcipelago Maddalenino). Specjalizuje się on w ofercie połączeń z Francji i Włoch oraz włoskich i francuskich wysp. W sumie w jego siatce znajduje się 31 tras, na których każdego roku przewożonych jest 6,2 miliona pasażerów. Firma znana jest z tego, że wykorzystuje w swoich malowaniach postacie z popularnej serii animowanej „Zwariowane melodie”, produkowanej przez Warner Bros. Ich podziwianie stanowi nie lada atrakcję dla osób, które wypoczywają nad Morzem Śródziemnym.
PromySkat
Źródło: Moby Lines