Na początku września duński armator zapowiedział, że dokona zamiany statków z włoską firmą Moby Lines. Do DFDS trafić miały jednostki Moby Wonder oraz Moby Aki, obsługujące połączenie Livorno-Obia. Tymczasem z DFDS miały pożegnać się statki Princess Seaways i King Seaways – miały one zasilić flotę Moby Lines. DFDS zapowiadał, że wyremontuje pozyskane statki, a cała operacja miała przynieść korzyści obu przewoźnikom.
Zgodnie z planem, zamiana miała zostać przeprowadzona w drugiej połowie października. Do tej pory nie doszła jednak do skutku i już wiadomo, że nie zostanie ona sfinalizowana. Jak poinformowali przedstawiciele DFDS, firmie Moby Lines nie udało się spełnić zawartych w umowie ustaleń dotyczących dostawy.
„Będziemy nadal poszukiwać rozwiązań, które przyczynią się do odnowienia floty na trasie Amsterdam-Newcastle, zgodnie z oczekiwaniami naszych klientów oraz naszymi ambicjami” - powiedział Peder Gellert z DFDS.
Firma DFDS poinformowała w komunikacie, że w tej rozważane są inne scenariusze, które zapewnią optymalne funkcjonowanie trasy Amsterdam-Newcastle. Do tego czasu serwis będzie obsługiwany przez jednostki Princess Seaways i King Seaways, które wciąż sprawdzają się na niej doskonale.
Źródło: DFDS