Statek, który powstaje w tureckiej stoczni Cemre, otrzyma od Wärtsilä m.in. nowoczesny system baterii przeznaczonych dla statków hybrydowych. Należący do brytyjskiego operatora prom będzie pierwszy, który zaopatrzony zostanie w nowatorską technologię Wärtsilä, gwarantującą wysoką efektywność, szczególnie gdy chodzi o kwestie dotyczące ograniczenia emisji szkodliwych związków.
„Nowy prom Wightlink został zaprojektowany w taki sposób, by zapewnić efektywność pod względem wykorzystania energii, a także funkcjonować w sposób zrównoważony, co ma się stać możliwe dzięki wykorzystaniu najnowszych technologii od Wärtsilä” - powiedział reprezentujący fiński koncern Stephan Kuhn. „Szczególnie wykorzystanie systemu hybrydowego reprezentuje najnowocześniejsze dostępne na rynku rozwiązanie, pozwalające na zwiększenie efektywności napędu, co z kolei ma korzystny wpływ dla środowiska, jeśli chodzi o poziom emisji”.
Na statku zostanie zainstalowany napęd Wärtsilä 20, który spełnia wytyczne zawarte w kategorii Tier II dotyczącej emisji spalin oraz pozwala na płynne przechodzenie pomiędzy paliwem MDO (olej żeglugowy typu diesel) a HFO (paliwo ciężkie). Wärtsilä dostarczy także systemy elektryczne, system zarządzania energią oraz automatykę, a także system usuwania nieczystości.
Nowy, powstający dla Wightlink prom ma być gotowy wiosną przyszłego. Na regularną trasę Fishbourne-Portsmouth wejdzie w 2018 r. Statek będzie mógł zabrać na pokład 1000 pasażerów oraz 178 pojazdów osobowych. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom, będzie mógł poruszać się zarówno dzięki napędowi elektrycznemu, jak i przy wykorzystaniu konwencjonalnego paliwa.
PromySkat
Źródło: Wärtsilä