Oba wymienione promy pływają obecnie dla duńskiego przewoźnika Færgen. Zgodnie z zapowiedziami, w pierwszym promie zmodernizowane zostaną przestrzenie, z których korzystają pasażerowie, m.in. strefy gastronomiczne. Statek zostanie też wyposażony w nową, większą śrubę napędową. Wyregulowane zostaną również silniki.
Odnowiony Povl Anker nie będzie jednak pływał już dla Færgen. Jak już wcześniej informowaliśmy na łamach PromySkat, dołączy on do floty Mols-Linien, która od 2018 r. rozpocznie obsługę połączeń na Bornholm. Jak powiedział Poul Jacobsen z Mols-Linien, po renowacji z pomocą promu Povl Anker będzie można dostarczać produkt tej samej jakości, którą gwarantują nowe promy typu ro-pax.
Jeszcze większe zmiany dotyczyć będą jednostki Samsø, która pływa w barwach SamsøFærgen (część grupy Færgen). Statek obsługujący połączenia z duńską wyspą Samsø zostanie wyposażony w cztery nowe silniki. Będą to jednostki napędowe Caterpillar- typ CAT 3512.
„Obecne silniki nie pozwalają na uzyskanie odpowiednio wysokiego momentu obrotowego' – wyjaśnił przedstawiciel firmy, Hans Henrik Simonsen. „Dlatego zapadła decyzja o wymianie mających ok. siedem lat silników”.
Modernizacja promu Samsø odbędzie się na początku przyszłego roku (połowa stycznia-połowa lutego) w zakładach Petersen & Sørensen w Svendborgu. W tym czasie statek zostanie zastąpiony przez jednostkę Ane Læsø.
PromySkat
Źródło: Færgen