Po rozbudowie hubu w Zeebrugge przestrzeń terminala, z którego korzysta P&O Ferries, zwiększyła się o 14 hektarów. Oznacza to niemal podwojenie jego przepustowości. Dzięki tej inwestycji, maksymalna roczna wielkość przeładunku zwiększy się teraz do 700 tysięcy jednostek cargo.
„Wraz z rosnącą brytyjską gospodarką zrealizowaliśmy inwestycję, która pokazuje, że mocno wierzymy w możliwość dostarczenia kompleksowego rozwiązania transportowego dla eksporterów z kontynentu, którzy chcą prowadzić interesy na bardzo ważnym brytyjskim rynku” - powiedziała Helen Deeble z P&O Ferries. „Będziemy w stanie zaoferować dodatkową przestrzeń na statkach. Będziemy też w stanie zwiększyć aktywność związaną z obsługą podmiotów trzecich, zajmujących się transportem kolejowym w głąb kraju”.
P&O Ferries podkreśla, że nowe możliwości, jakie zaoferuje rozbudowany hub, mogą okazać się kluczowe z punktu widzenia współpracy z takimi partnerami jak Swedish Orient Line. Jak już informowaliśmy na łamach PromySkat, połączenie zaoferowane wspólnie przez obu armatorów pomiędzy Göteborgiem a Wielką Brytanią, którego kluczowym ogniwem jest właśnie hub w Zeebrugge, okazało się dużym sukcesem.
Zadowolenia z otwarcia nowego powiększonego hubu P&O Ferries nie kryją przedstawiciele portu Zeebrugge.
„P&O Ferries jest naszym silnym partnerem w Zeebrugge, więc jesteśmy zadowoleni, że powiększony terminal wpłynie na wzmocnienie ich oferty” - powiedział Joachim Coens z Port of Zeebrugge. „Szczególnie, że P&O Ferries koncentruje się na tworzeniu rozwiązań związanych z biznesem intermodalnym pomiędzy wodą i koleją, co jest szczególnie cenne dla portu w Zeebrugge”.
PromySkat
Źródło: P&O Ferries, Port of Zeebrugge