"Armatorzy promowi aktywnie działają na rzecz stworzenia podstaw do bardziej ekologicznego rynku promowego. Dlatego też przedstawiony przez rząd projekt stopniowego wycofywania paliw kopalnych w sektorze transportu do roku 2050 był bardzo pozytywnie przyjęty” - powiedział przewodniczący Stowarzyszenia Armatorów Danii John Steen-Mikkelsen.
Przewoźnicy promowi są co raz bardziej zaniepokojeni nowymi regulacjami, mającymi na celu poprawę ochrony środowiska, wprowadzającymi nowe zasady stosowania bardziej ekologicznych paliw oraz ograniczenia emisji dwutlenku węgla. Dlatego inicjatywa Ministerstwa Transportu Danii, które od 26 sierpnia uruchomiło proces tworzenia harmonogramu wycofywania paliw kopalnych, jest dobrym i oczekiwanym krokiem. W ramach zaproszenia Ministra Transportu do dyskusji w tym temacie, firmy promowe oraz inne podmioty gospodarcze mogą również zgłaszać swoje pomysły.
Jest to poważne wyzwanie, które będzie miało ogromny wpływ nie tylko na połączenia lokalne, ale również trasy międzynarodowe. Zmiany te pociągną za sobą nie tylko ogromne inwestycje w nowa flotę, ale również inwestycje na lądzie, w portach, gdzie pod nowe źródła zasilania ma zostać przygotowana indywidualna infrastruktura. W roku 2012 w ruchu krajowym promy pasażerskie przetransportowały 9.000.000 osób, a w ruchu międzynarodowym prawie 20.000.000! Duńskie linie promowe transportują rocznie 20% całkowitej ilości ładunków pomiędzy portami duńskimi i zagranicznymi oraz 25% transportów krajowych.
Na ostatnim spotkaniu został wybrany nowy trzyosobowy Zarząd Stowarzyszenia Armatorów Danii: Prezes Faergen A/S Jan Steen-Mikkelsen, Prezes Scandlines Dania Søren Poulsgaard Jensen oraz Prezes Mols-Linien A/S Søren Jespersen.
PromySkat
źródło: Stowarzyszenie Armatorów Danii