Już od maja osoby odwiedzające port w Tallinie mogą się przekonać o atutach rozwiązania Smart Port. Innowacyjny system to m.in. zautomatyzowany rozpoznawania tablic rejestracyjnych pojazdów osobowych oraz autobusów w terminalu D (wcześniej wprowadzono je terminalu A oraz dla kierowców pojazdów ciężarowych w terminalu D), a także elektroniczne zarządzanie ruchem. Jedną z zalet takiego rozwiązania jest skierowanie kierowców bezpośrednio w kierunku odpowiedniego punktu odpraw „check-in”, a także na odpowiedni pas ruchu, prowadzący na pokład promu.
„W związku z uruchomieniem systemu Smart Port, strefa 'check-in' dla pojazdów osobowych zostanie przesunięta dalej z obecnej lokalizacji w przedniej części terminala D w kierunku tej części portu, która jest bliżej pałacu Kadriorg” - powiedział Peeter Nõgu z Port of Tallinn, który dodał, że w związku z wprowadzoną zmianą w porcie pojawiły się nowe znaki informacyjne oraz diagramy.
Jak wyjaśnili przedstawiciele portu, wprowadzone zmiany wymagają przyzwyczajenia, więc w pierwszych tygodniach po wprowadzeniu nowego systemu kierowcy regularnie korzystający z infrastruktury w stolicy Estonii powinni dać sobie nieco więcej czasu niż zwykle.
„Gdy ludzie przyzwyczają się już do nowych schematów ruchu, zaokrętowanie stanie się znacznie szybsze i bardziej komfortowe dla kierowców, bo znaczna część procesu wjazdu na pokład, włączając w to odprawę i znalezienie odpowiedniego pasa ruchu, będzie zautomatyzowana” - wyjaśnił Peeter Nõgu.
Ze zmiany cieszą się również przedstawiciele Tallink, którzy zwracają uwagę, że kierowcy korzystający z promów przewoźnika szybko odczują pozytywny efekt wprowadzonego unowocześnienia. Skróci się bowiem m.in. czas oczekiwania w porcie.
PromySkat
Źródło: Tallink