"Grupa Eurotunnel obchodzi w roku 2014 swoje 20-lecie. Potwierdzamy naszą zdolność przewozową do realizacji jeszcze większej ilości transportów, które generuje wzrost gospodarczy w Europie” – powiedział Prezes Grupy Eurotunnel Jacques Gounon.
Europorte, spółka zależna od grupy, odnotowała przychody większe o 16%, osiągając poziom 238 500 000 euro. Spółka Europorte jest pewnego rodzaju wektorem, który wskazuje na to, że stali klienci zwiększyli swoje obroty; został odnotowany także przypływ nowych umów na przewóz ładunków.
Ogólna liczba przejazdów pociągów towarowych z wykorzystaniem tunelu pod kanałem La Manche wzrosła o 10% w stosunku do liczby 2547 przepraw. Ilość ta obejmuje również pociągi dla DB Schenker w imieniu BRB oraz SNCF i spółek zależnych oraz Europorte. Niestety, o 7% spadła przepustowość dla pojazdów ciężarowych.
Mimo wszystko Grupa Eurotunnel pokazała swoje możliwości, odnotowując swój udział w rynku na bardzo wysokim poziomie: 38,6%. Wynik został wzmocniony w roku 2013 przez spółkę zależną MyFerryLink, która odnotowała przychody w wysokości 74 300 000 euro, transportując oprócz pokaźnej ilości pasażerów - 326 274 pojazdy ciężarowe.
PromySkat
źródło Lloyd's Loading List