Już wcześniej inni armatorzy, tacy jak P&O Ferries oraz Brittany Ferries, oficjalnie wycofali się z przetargu. Natomiast duński armator DFDS Seaways, który obecnie obsługuje wspomniane połączenie, sygnalizował, że kontynuacja serwisu nie leży w interesie spółki.
Przewodniczący Rady Nicolas Rouly powiedział lokalnym mediom, że żaden z kandydatów nie był w stanie spełnić warunków przetargu, który został sporządzony w oparciu o obecną koncesję oraz doświadczenie związane z realizacją usług promowych w ciągu ostatnich siedmiu lat. Poprzednia koncesja przewidywała dotacje w wysokości 14 mln euro rocznie, aby połączenie było rentowne. Jednak nowy przetarg wprowadził znaczące ograniczenia w zakresie wsparcia finansowego dla potencjalnych kandydatów. Rouly definitywnie wykluczył perspektywę zamknięcia serwisu. Temat likwidacji połączenia jest dyskutowany już od wielu lat ze względu na straty, które generuje.
"Obecna koncesja kończy się 1 stycznia 2015, więc mamy jeszcze sporo czasu aby przyciągnąć nowych inwestorów z sektora publicznego i prywatnego w celu sfinansowania usług na połączeniu Dieppe – Newhaven” - powiedział Ruoly. „Jeśli nie znajdziemy nowego operatora do obsługi tej linii, to zwrócimy się do DFDS Seaways w celu kontynuacji serwisu” – dodał Przewodniczący Rady.
PromySkat
źródło: L'loyds Loading List