Z tej decyzji są zadowoleni armatorzy DFDS oraz P&O Ferries, którzy prowadzą serwisy promowe na kanale La Manche a dla których MyFerryLink i Eurotunnel są bezpośrednimi konkurentami. Urząd ds. Konkurencji utrzymał swoja decyzję z roku 2013. Eurotunnel ma tylko 4 tygodnie na złożenie odwołania do CAT Unijnego Trybunału Apelacyjnego. Odwołanie do Trybunału będzie dotyczyło kwestii jurysdykcji oraz istotnych zmian rynkowych, które są główna przyczyną całego procesu działań przeciwko Eurotunnel oraz MFL. Walka prawników jest mocno wspierana przez firmy oraz polityków z wielu krajów, ponieważ w temacie MFL mocno krzyżują się interesy różnych grup zawodowych oraz co raz słabsze wyniki finansowe dużych podmiotów gospodarczych.
Według danych za rok 2013 Grupa Eurotunnel miała 49,8% udział w runku przewozów przez kanał La Manche. Głowni konkurenci DFDS osiągnął 24% rynku a P&O Ferries utrzymał się na poziomie 26,2%, tracąc w stosunku do poprzedniego okresu 10% udziałów.
PromySkat
źródło: GOV UK