Sensacyjny podział rynku przewozów promowych
06.02.2014

Sensacyjny podział rynku przewozów promowych

Aktualne dane statystyczne z grudnia 2013 wskazują na nowy podział  rynku przewozów na kanale La Manche.

Najnowsze dane za miesiąc grudzień wskazują na wzrost udziału w przewozach promowych armatora DFDS Seaways w relacji Calais-Dover z 6,1% w 2012 do 10,3% w roku 2013, natomiast na relacji Dunkerque – Dover, obsługiwanej również przez tego samego armatora, sytuacja praktycznie się nie zmieniała i wynosi 13,7% w stosunku do poprzedniej ilości 13,6% wszystkich ładunków przetransportowanych w relacji Francja – Wielka Brytania przez kanał La Manche.

Francuski operator promowy MyFerryLink, który rozpoczął działalność przewozową w relacji Calais - Dover we wrześniu 2012, odnotował 9,6% udział w grudniu 2013 wobec 1,6% w tym samym miesiącu 2012r.

Niestety wzrosty udziałów rynkowych MFL i DFDS odbyły się przede wszystkim kosztem P&O Ferries, obsługującego wyłącznie połączenie Calais - Dover. Brytyjski armator odnotował wynik 26,2% w 2013 wobec 36,7% w grudniu 2012.

Również Eurotunnel, świadczący przewozy kolejowe Folkestone - Calais pod kanałem La Manche, odnotował spadek ilości ładunków z 42,0% do 40,2%. Pocieszające dla Grupy Eurotunnel jest to, że spółka zależna MyFerryLink z roku na rok poprawia swoje wyniki.

Nowy podział rynku świadczy o intensywnej walce o klienta frachtowego w tym regionie. Armatorzy od wielu lat toczą wojnę cenową i informacyjną, co przekłada się na niestabilne wyniki operacyjne na wspomnianych relacjach promowych.

 

PromySkat

 

źródło: Lloyd's Loading List


Twoje rezerwacje Twoje wyceny
Nr dyżurny 24/7
663 500 060