Wprowadzenie nowego silnika Wärtsilä 46DF podkreśla wiodącą pozycję firmy Wärtsilä w technologii silników typu dual-fuel. W porównaniu do innych propozycji na rynku jednostki cechują się mniejszym zużyciem paliwa, a ich moc jest relatywnie większa, co przekłada się bezpośrednio na koszty eksploatacji promu.
Wraz z wprowadzeniem nowego silnika Wärtsilä 46DF, firma Wärtsilä, która jest czołowym producentem w branży morskiej i jednocześnie dostawcą innowacyjnych produktów, po raz kolejny podniosła poprzeczkę na rynku technologii stosowanej w silnikach, zasilanych różnego rodzaju paliwami.
Elastyczny silnik został opracowany specjalnie dla segmentu rynku, który stosuje statki osiągające średnie prędkości. Model 46DF jest idealnym rozwiązaniem o wysokiej wydajności i będzie stosowany w promach i statkach wycieczkowych, handlowych, jednostkach zasilanych LNG oraz statkach zaopatrzenia platform. Silnik może pracować na LNG, na ciężkim oleju napędowym oraz na nowym MGO. Elastyczność ta umożliwia zmniejszenie kosztów operacyjnych oraz zgodność z rygorystycznymi normami emisji zanieczyszczeń.
"Dzięki uruchomieniu nowego produktu Wärtsilä podwyższyła swoiste standardy w branży, ponieważ oferuje znacznie niższe zużycie paliwa, zarówno w trybie gazu jak i oleju napędowego, osiąga większą moc i generuje zdecydowanie bardziej opłacalne koszty eksploatacji w porównaniu do innych silników dostępnych na rynku" - powiedział Lars Anderson, wiceprezes ds. sprzedaży Wärtsilä Ship Power.
Wärtsilä 46DF będzie produkowany w dwóch wersjach - zależnie od potrzeb klienta: o mocy cylindrów do 1045 kW lub 1145 kW. Przy instalacji silnika zawierającego do 14 cylindrów, całkowite koszty instalacji oraz żywotności silnika szacuje się na około 1000 USD na dobę.
Obecnie na całym świecie na różnego rodzaju statkach zainstalowanych jest ponad 1000 dwupaliwowych silników produkcji Wärtsilä. Popularność nowego produktu z pewnością znacząco wzrośnie w odniesieniu do nadejścia nowych regulacji unijnych, dotyczących emisji tlenku siarki o poziomie mniej niż 0,1 %.
PromySkat
źródło: Wärtsilä