„Nie ulega wątpliwości, że korytarz prowadzący przez Fehmarn do Szwecji będzie naszym największym konkurentem. Obecnie współpracując z naszymi partnerami, pełnimy funkcję skrzyżowania różnych szlaków handlowych oraz centrum przewozu osób i towarów z UE do Norwegii oraz ładunków pomiędzy Norwegią, Wielką Brytanią, krajami Beneluksu i krajami nadbałtyckimi. Port w Hirtshals ma wyjątkowo korzystne położenie geograficzne i dostrzegamy w nim jeszcze większy potencjał” - powiedział Jens Kirketerp Jensen, dyrektor portu w Hirtshals.
Port osiąga roczne przychody na poziomie 65 mln DKK i notuje zyski na poziomie 5 mln DKK. Przez port przepływa 1,5 mln ton różnego rodzaju ładunków oraz 141 tys. pojazdów ciężarowych. W 2013 roku przez port przeprawiły się 2,2 mln pasażerów, a 691 tys. osób dwukrotnie skorzystało z przepraw promowych w kierunku Norwegii, Wysp Owczych i Islandii.
Obecnie port dysponuje wolna przestrzenią o powierzchni 4 000 m2, a jego całkowita powierzchnia wynosi 800 000 m2. Plan zakłada powiększenie terenów portowych o kolejne 250 000 m2 oraz bardziej efektywne wykorzystywanie powierzchni portowej w celu przemieszczania towarów oraz osób w całym regionie Skandynawii. Rozwój portu ma bezpośrednie przełożenie na rozwój otoczenia biznesowego. Szacuje się, że do 2050r. ilość ładunków zwiększy się dwukrotnie, co spowoduje powstanie dodatkowych 10 000 miejsc pracy w tym regionie. Port w Hirtshals obecnie jest siedzibą klastra zajmującego się wspieraniem branży rybołówstwa i gospodarki morskiej. Organizacja ta zatrudnia ponad 3 600 osób.
PromySkat współpracują z armatorami Color Line, Fjord Line oraz Smyrill Line, którzy regularnie operują z portu w Hirtshals, obsługując międzynarodowe połączenia promowe.
PromySkat
źródło: Business DK