W ostatnich miesiącach na statkach oferujących przeprawy przez Cieśninę Gibraltarską panował wzmożony ruch. Hiszpański armator już wcześniej odpowiedział na zwiększone zainteresowanie tymi połączeniami. Tradycyjnie już największy ruch panował na trasie z Algeciras do Ceuty (hiszpańska eksklawa na terytorium Maroka) oraz Tangeru, dlatego do obsługi połączenia Algeciras-Ceuta wyznaczony został większy prom – Poet Lopez Anglanda, który zastąpił jednostkę Passio per Formentera.
Teraz Passio per Formentera powraca do obsługi pierwotnej trasy. Zgodnie z rozkładem prom będzie wykonywał po cztery kursy dziennie w każdym kierunku. Oprócz niego sześć rejsów na tej trasie będzie obsługiwanych przez promy dużych prędkości.
Passio per Formentera ma 100 metrów długości i 17 metrów szerokości. Jednostka osiąga prędkość 22 węzłów (40 km/h). Prom może zabrać na pokład 800 pasażerów oraz 105 pojazdów. Co ciekawe, jest to także statek, który w badaniach satysfakcji konsumentów przeprowadzanych na zlecenie hiszpańskiego armatora zyskuje najwyższe oceny.
Balearia jest jednym z najprężniej działających armatorów na hiszpańskim rynku. Trzonem oferty operatora znanego do 1998 r. pod nazwą Euroline Maritimes są połączenia między kontynentalną częścią Hiszpanii a Balearami.
PromySkat
Źródło: La Verdad de Ceuta