Wypadek miał miejsce w niedzielę, 21 września 2014 r. w godzinach nocnych. Z relacji, które się pojawiły, wynika, że statek płynący z Patras do włoskiej Ankony uderzył w skały wysepki Peristeres, przemierzając uznawaną za niebezpieczną Cieśninę Korfu. W wyniku kolizji został on uszkodzony.
Tuż po incydencie prom został odholowany do portu Korfu. Tam kadłubowi jednostki przyjrzeli się nurkowie. Zgodnie z ich oceną, zderzenie spowodowało powstanie kilku małych i dwóch sporych rozmiarów pęknięć. Wszystkie zlokalizowane zostały na prawej burcie.
W chwili, gdy doszło do zderzenia, na pokładzie statku znajdowało się 692 pasażerów, 70 członków załogi oraz 306 pojazdów. Dzięki szybkiej reakcji pasażerowie mogli wkrótce wyruszyć w podróż innym statkiem.
Prom Europalink pozostanie w porcie Korfu do czasu usunięcia powstałych uszkodzeń i zdobycia stosownego poświadczenia, stwierdzającego brak przeciwwskazań do jego dalszej eksploatacji.
Prom Europalink został zbudowany w stoczni Castellammare di Stabia w 2007 r. na zamówienie Finnlines. Jest jednym z pięciu statków z serii Star-class, które zostały zbudowane dla fińskiego przedsiębiorstwa. Potem został wyczarterowany przez armatora firmie Minoan Lines, której większościowym udziałowcem, podobnie jak w przypadku Finnlines, jest Grimaldi Group.
Europalink ma 218 metrów długości i może zabrać na pokład 565 pasażerów.
PromySkat