shipowners.dk
shipowners.dk
16.10.2014

Promy będą jeszcze bardziej przyjazne osobom niepełnosprawnym

Statki w przyszłości muszą oferować kolejne udogodnienia, chodzi szczególnie o nowe możliwości dla pasażerów niepełnosprawnych. Ułatwienia takie powinny pojawić się również w terminalach pasażerskich – przyznają przedstawiciele organizacji zrzeszającej armatorów.

Jest jeszcze wiele do zrobienia, jeśli chodzi o dostosowywanie infrastruktury do potrzeb osób niepełnosprawnych – przyznają armatorzy. Chodzi o usuwanie kolejnych barier i działania, które sprawią, że podróżowanie stanie się dla nich jeszcze przyjemniejsze.

„Musimy się skupić na projektowaniu nowych terminali i promów pod względem dostępności dla osób niepełnosprawnych” – powiedział Morten Glamsø z Danmarks Rederiforening, duńskiego stowarzyszenia zrzeszającego właścicieli statków. „Częściowo, by sprostać prawom pasażerów, ale także dlatego, że to ważne dla firm, by niepełnosprawni pasażerowie w równym stopniu z innymi doświadczali wysokiej jakości i równości, kiedy wybierają się w rejs”.

Opracowane właśnie nowe standardy zakładają usunięcie wszelkich istniejących przeszkód i zagwarantowanie pełnej dostępności do infrastruktury osobom niepełnosprawnym, z której będą mogli korzystać od momentu pojawienia się w terminalu aż do zaokrętowania, a potem także w czasie rejsu.

„Do tej pory nie było miejsca, gdzie firmy mogły odnosić się do ogólnych przepisów, wytycznych i dobrych rad, które dotyczą obszaru dostępności. Teraz je mają” – dodał Morten Glamsø.

Danmarks Rederiforening to organizacja, do której należą m.in. DFDS, Fjord Line i Stena Line.

 

PromySkat

 

Źródło: Danmarks Rederiforening


Twoje rezerwacje Twoje wyceny
Nr dyżurny 24/7
663 500 060