Pierwsze dofinansowanie w wysokości 4,175 miliona euro zostanie przeznaczone na instalację napędu dual-fuel na nowym promie, który dla niemieckiego armatora powstaje w szczecińskiej stoczni Hullkon. Pojawią się w nim dwie 9-cylindrowe jednostki napędowe Wärtsilä 20DF. Od maja przyszłego roku statek ten będzie obsługiwał połączenie Cuxhaven-Heligoland. Dofinansowanie obejmuje w tym przypadku wyłącznie instalację ekologicznego silnika. Budowa oraz instalacja systemu LNG wyniesie w sumie 8,35 miliona euro.
Druga dotacja, z której może skorzystać stocznia AG Ems, przeznaczona zostanie na modernizację eksploatowanego już przez armatora statku Ostfriesland. W tym wypadku będzie to kwota 3,07 miliona euro. Pieniądze te pokryją część kosztów dostosowania promu do zasilania paliwem LNG. Dodatkowo pozwolą też na uruchomienie infrastruktury portowej potrzebnej do obsługi statku. Podczas remontu w stoczni w Bremie statek zostanie też wydłużony z 78,7 metra do 92,7 metra.
Dotacja, z której skorzysta niemiecka firma, została przyznana w ramach programu wspólnotowego TEN-T, który przewiduje utworzenie jednolitego europejskiego obszaru transportu. Program ten wspiera m.in. projekty, które ograniczają zanieczyszczenie środowiska.
PromySkat
Źródło: MotorShip