Pomimo tego, że przedsiębiorstwo żeglugowe MyFerryLink znajduje się w trakcie dochodzenia, prowadzonego przez Brytyjską Komisję Przetargową w kontekście swoich powiązań z Eurotunnelem, armator MyFerryLink (ex-SeaFrance) złożył ofertę obsługi trasy Dieppe - Newhaven.
Armator ten jest kandydatem, który jest w stanie rozpocząć operowanie na nowej linii już od 1 stycznia 2015 r. - ogłosił w środę 10 lipca zastępca dyrektora generalnego linii promowej.
Zarządzana przez Departament sektora Seine-Maritime od 2001 roku trasa została przyporządkowana armatorowi LD Lines w ramach delegacji usług publicznych, a następnie, w okresie od października 2012 armatorowi DFDS Seaways.
"Złożyliśmy wniosek 1 lipca" - powiedział Raphaël Doutrebente, potwierdzając informację radia France Info. "I to właśnie armator MyFerryLink jest kandydatem, nie Eurotunnel".
"Już tej jesieni dowiemy się, czy nasza aplikacja do nowego przetargu odniesie sukces, powiedział Raphaël Doutrebente, stwierdzając, że według jego wiedzy również obecny operator, duński DFDS Seaways, nadal aplikuje do dalszej obsługi tego połączenia. Jednak tylko jeden z promów tego operatora obsługuje powyższą relację.
"Jesteśmy operatorem z doświadczeniem i to naturalne, że jesteśmy zainteresowani tym przetargiem, powiedział Doutrebente. Stwierdził również, że spór dotyczący relacji Calais-Dover w Brytyjskim Urzędzie ds. Konkurencji nie będzie kolidował z ich kandydaturą do wznowienia obsługi linii Dieppe - Newhaven.
"To wyraźnie pokazuje, że jesteśmy podmiotem całkowicie niezależnym od Eurotunnelu oraz że Spółdzielnia pracy (MyFerryLink ED), która kandyduje to nie jest Eurotunnel!"
PromySkat