Jednostka, która będzie obsługiwała tę trasę, otrzymała nazwę Baynes Sound Connector. Ma 78,5 metra długości, a na pokład może zabrać 150 pasażerów oraz 50 pojazdów. Poruszać się będzie z prędkością 8,5 węzła (15,7 km/h). Konstrukcja zaspokajać będzie przede wszystkim potrzeby ponad 1000 mieszkańców wyspy Denman.
Dystans, jaki dzieli Buckley Bay oraz wyspę Denman, sięgający 1,9 kilometra, sprawi, że będzie to najdłuższe na świecie połączenie obsługiwane przez prom linowy. Operator zauważa, że na świecie istnieje kilka podobnych rozwiązań opartych na technologii linowej, które działają nawet na dłuższych dystansach, ale trudno jest je nazwać promami z prawdziwego zdarzenia. Firma BC Ferries, do której należeć będzie prom, liczy na spore oszczędności ze względu na oparcie działalności na takim rozwiązaniu. Twierdzi też, że prom linowy będzie wywierał znacznie mniejszy wpływ na środowisko w porównaniu z konwencjonalnymi rozwiązaniami.
Prom powstał w kanadyjskiej stoczni Seaspan. Jest pierwszą zbudowaną dla BC Feries jednostką tego typu. Według szacunków przeprowadzonych przez kanadyjskiego armatora, przez 40 lat eksploatacji, zastosowanie promu linowego pozwoli na oszczędności sięgające 80 milionów dolarów.
Promy linowe stosowane są zazwyczaj na bardzo krótkich trasach. Przemieszczają się wzdłuż liny, która zamontowana jest po dwóch przeciwległych brzegach. Baynes Sound Connector będzie się poruszał się wzdłuż trzech lin.
PromySkat
Źródło: BC Ferries