Ok. 101 metrów długości i 17 metrów szerokości, wynosząca 900 ton nośność, a także dwa silniki (moc 4000 kW) i dwa generatory (moc 960 kW) działające w oparciu o technologię dual-duel. Tak wygląda specyfikacja promu RMDC 3217 , którego wizja powstała na deskach gdańskich projektantów z biura Remontowa Marine Design & Consulting. Prom, który w założeniu mógłby przyjąć na pokład 1000 pasażerów oraz 32 członków załogi, zaprojektowany został z myślą o obsłudze średnich dystansów (czas przeprawy od 30 minut do 5 godzin), np. wzdłuż zachodniego wybrzeża Szkocji. Zgodnie z założeniami, mógłby się przemieszczać z prędkością 16,5 węzła (ok. 30 kilometrów na godzinę).
Napędzany gazem LNG oraz konwencjonalnym paliwem statek miałby dwa pokłady przeznaczone do transportu pojazdów (m.in. pojazdy osobowe i ciężarowe i autokary). Projekt przewiduje zaopatrzenie promu w wiele udogodnień podnoszących komfort podróży – pomieszczenia wyposażone w panoramiczne przeszklenia, strefy zabaw dla dzieci, pomieszczenia do spotkań biznesowych, sklepy czy kawiarnie.
Prom zaprojektowano w taki sposób, by radził sobie m.in. w niesprzyjających warunkach pogodowych. Został też przystosowany do precyzyjnego manewrowania w niewielkich portach. Projekt przewiduje eksploatację przez ok. 40 lat.
Biuro projektowe znane dziś jako Remontowa Marine Design & Consulting funkcjonuje od 1997 r. (pod obecną nazwą od 2011 r.). Na swoim koncie ma realizacje projektów dla takich operatorów, jak: Basto Fosen, Norled czy CalMac Ferries. Większościowym udziałowcem firmy jest Remontowa Holding S.A.
PromySkat
Źródło: Remontowa Marine Design, Gospodarka Morska