Od 6 lat SNCM jest zaangażowany w obsługę połączeń promowych na wyspę Korsyka, które zostały przydzielone armatorowi na podstawie przetargu z 2007r. W roku 2013 powinien zostać rozpisany nowy przetarg, natomiast wciąż nie są znane jego warunki oraz czas rozpoczęcia. Mimo to, armator wiążę plany nowych inwestycji z dalszą obsługą tego kierunku. Obecnie całoroczne połączenia na Korsykę obsługuje wspólnie 3 operatorów: SNCM, La Meridionale i Corsica Ferries. Wyspa należy do jednego z najmniejszych i najbiedniejszych regionów Francji, dlatego też rentowność tych relacji jest stosunkowo niska, toteż bez dotacji i wsparcia ze strony państwa działalność armatorów jest praktycznie nieopłacalna.
Według Marc Dufour, jeśli SNCM wygra najbliższy przetarg, cała kwota inwestycji w wysokości 850 mln euro zostanie przeznaczona na budowę ośmiu promów. Firma chce zastosować efekt skali: promy muszą być szybsze, mniejsze oraz mniej kapitałochłonne niż obecne operujące jednostki, takie jak Napoleon Bonaparte czy Danielle Casanova.
Jako przyszli wykonawcy nowych promów brane są pod uwagę stocznie europejskie i azjatyckie, niewątpliwie cena będzie odgrywała jedną z najważniejszych ról w ostatecznym wyborze. Według ostatnich informacji, zakwalifikowane zostały 3 stocznie: STX Francja, Meyer Werft i DSME.
SNCM rozważa w pierwszym etapie budowę 4 jednostek (w opcjach 2+2) o długości 180 metrów każda, linia ładunkowa 2300-2400 metrów; promy zabiorą na pokłady po 1700 pasażerów oraz będą zasilane ekologicznym paliwem LNG. Pierwsze dwie jednostki zostaną wybudowane planowo na przełomie 2015/2016 roku.
PromySkat