Operator Unity Line, który realizuje usługi przewozów promowych na relacjach ze Świnoujścia do Ystad i do Trellborga, od wielu lat oczekuje na nowe jednostki, które z powodu upadłości Stoczni Szczecińskiej nie zostały wybudowane.
Obecnie Polska Żegluga Morska poszukuje nowego wykonawcy zlecenia na dwie jednostki. Z informacji podanych przez Radio Szczecin wynika, że o wielomilionowy kontrakt ostatecznie zawalczą dwie trójmiejskie stocznie. Będzie to Stocznia Nauta z Gdyni oraz Gdańska Stocznia Remontowa. Zleceniodawca oczekuje wykonania zamówienia w roku 2017. Promy Piast i Patria będą zasilane jednostkami typu dual-fuel, będą mogły stosować nowe niskosiarkowe paliwo MGO, a także ekologiczne paliwo LNG.
Pod koniec 2013r. PŻM rozesłało do polskich stoczni zapytanie, w którym proszą o ofertę na budowę dwóch bliźniaczych jednostek zasilanych skroplonym gazem. W mediach rozpoczęła się dyskusja, jaka polska stocznia potencjalnie byłaby w stanie wykonać takie zamówienie, bo wyraźną intencją PŻM jest budowa tych jednostek przez polskiego wykonawcę. Budowa promów zasilanych ekologicznym paliwem byłaby korzystna pod kątem trwającej budowy terminalu LNG w porcie w Świnoujściu.
PromySkat
źródło: Radio Szczecin