Najpierw statek został pozbawiony maszyn, wszelkiego rodzaju urządzeń i wyposażenia. W maju został odholowany z Belfastu w Irlandii Północnej do Landskrony w Szwecji, gdzie został pocięty przez Stena Recycling w stoczni Öresundsvarvet.
STENA VOYAGER został wycofany z obsługi trasy pomiędzy Anglią a Irlandią w momencie, gdy Stena Line zamknęła dotychczasowa relację promową Stranraer-Belfast (w listopadzie 2011 roku) i przeniosła swoje usługi na krótszą trasę Cairnryan-Belfast.
Statek został wprowadzony do eksploatacji w lipcu 1996 roku i był jednym z najbardziej intensywnie eksploatowanych tego typu statków, nadal obsługując połączenia na Morzu Irlandzkim. Jedynymi przerwami w pracy promu były przeglądy techniczne i naprawy oraz dwumiesięczna obsługa relacji Hoek van Holland-Harwich w 1998 roku.
Według nieoficjalnych informacji prom STENA VOYAGER przewiózł ponad 17 milionów pasażerów i wykonał ponad 45.000 rejsów między Irlandią Północną a Szkocją. Komentując decyzję o rozbiórce statku, Dyrektor Operacyjny Michael McGrath powiedział: "Kiedyś seria statków HSS pomogła zrewolucjonizować branżę promową. Z maksymalną prędkością 40 węzłów i wysoką jakością obsługi na pokładzie dla 1500 pasażerów prom był hitem wśród naszych klientów. Wtedy HSS był wyjątkowym i nowatorskim rozwiązaniem. Niestety rosnące koszty operacyjne stały się zbyt wysokie. Kiedy STENA VOYAGER został po raz pierwszy wprowadzony do użytku, paliwo kosztowało około 20 USD za baryłkę - teraz cena wynosi około 110 dolarów, a dla tak paliwożernego statku taki koszt jest po prostu nie do przyjęcia. Żyjemy obecnie w nieco innych czasach i musimy zainwestować w bardziej oszczędne jednostki dla przewozów pasażerskich i towarowych”.
Opisując demontaż promu STENA VOYAGER dyrektor zarządzający Stena Recycling Staffan Persson określił to jako jako unikalny i ciekawy projekt. "Wszystkie elementy są poddawane recyklingowi, w takim stopniu w jakim jest to możliwe. Istnieje wiele różnych rodzajów materiału do recyklingu i będzie się to odbywać w kilku etapach. Projekt wymaga bardzo doświadczonych pracowników oraz wydajnych procesów recyklingu. Recykling dużych ilości aluminium z promu Stena VOYAGER pozwoli zaoszczędzić na emisji do 150 ton dwutlenku węgla, a metal może być ponownie wykorzystany dla produkcji na przykład części samochodowych lub mebli”.
źródło: Stena Line