Polskim klientom statek ten jest dobrze znany, ponieważ obsługiwał przez długi czas połączenie Gdynia – Karlskrona razem ze Steną Balticą oraz Steną Nordicą.
Na modernizację zużyto 400 ton stali, głównie w celu tworzenia nowych obszarów mieszkalnych, pół-otwartych pokładów garażowych i nowego wewnętrznego pokładu samochodowego. Dodatkowo przeprowadzono prace dotyczące instalacji nowego systemu sieciowego, ponadto utworzono dodatkowe miejsca pasażerskie, zmodernizowano kawiarenki i bary oraz zainstalowano nowe systemy sanitarne, przeciwpożarowe, a także systemy bezpieczeństwa. Prom został wybudowany w Indonezji w 1996 roku i jest teraz w stanie zabrać 572 pasażerów (dla porównania, poprzednia pojemność wynosiła tylko 200).
Kupiony przez Finnlines w 1996 Finnarow spędził dużo czasu w czarterach u różnych operatorów takich jak Nordolink, Scandlines, Trans Russia, FinnLink oraz Stena Line. Niestety niedawny czarter na Morzu Irlandzkim zakończył się przedwcześnie, gdy w lutym statek doznał uszkodzenia stabilizatorów pod czas cumowania w porcie Holyhead. Następnie Finnarow został odholowany do suchego doku w Inchgreen i po naprawach obsługiwał połączenie Travemunde – Ventspils, aż do kwietniowej konwersji w Turcji.
PromySkat jako partner Grimaldi Group zaprasza do rezerwacji przepraw promowych na Morzu Śródziemnym za naszym pośrednictwem i przetestowaniu odnowionego promu.
Obejrzyj film z konwersji w stoczni TUTAJ!