Na razie nowe połączenie służy głównie do przewozu ładunków cargo. Jeśli w najbliższych tygodniach wydane zostaną odpowiednie pozwolenia, będzie służyć również do obsługi ruchu pasażerskiego. Już dziś firma FRS Iberica prognozuje, że na trasie Motril – Tanger-Med będzie przewozić ok. 20 tysięcy pojazdów ciężarowych rocznie.
Na początku trasa będzie obsługiwana przez jednostkę Kattegat, która może zabrać na pokład 70 pojazdów ciężarowych oraz 1000 pasażerów. W kolejnych tygodniach może to jednak ulec zmianie i pomiędzy portem w Grenadzie a Tanger-Med może zacząć pływać inny prom.
Zgodnie z rozkładem, prom ma wyruszać z Motril o godzinie 11:00 i meldować się w nim z powrotem o północy.
Oczekiwania względem tego połączenia są olbrzymie nie bez powodu. Motril to port o strategicznej pozycji, który posiada dogodne połączenie z Madrytem. Jeśli prognozy się sprawdzą i na trasie tej przewożonych będzie ok. 20 tysięcy pojazdów ciężarowych rocznie, to liczba ta będzie stanowić 10 procent całego ruchu odbywającego się dziś przez Cieśninę Gibraltarską.
Firma FRS Iberia/Maroc powstała w 2000 r. Obecnie posiada flotę składającą się z pięciu statków. Pływają one pomiędzy: Algeciras, Ceutą, Tarifą i Tanger-Med.
PromySkat
Źródło: El Estrecho Digital