Od 1 stycznia do 31 grudnia 2015 r. firma osiągnęła zysk operacyjny w wysokości 26,4 miliona euro względem 13,7 miliona euro osiągniętych w 2014 r. Nadmieniono jednak, że ten rezultat to przede wszystkim zasługa znaczącego obniżenia kosztów operacyjnych, co miało związek m.in. z niższymi kosztami paliwa. Poziom sprzedaży również wzrósł, ale tutaj osiągnięcie nie jest już tak imponujące. Wartość skonsolidowanej sprzedaży netto za 2015 r. wyniosła 530,5 miliona euro (w 2014 r. było to 527,4 miliona euro).
Dobry wynik finansowy udało się zyskać pomimo niewielkiego spadku liczby przewiezionych pasażerów. W 2015 r. na promach z logo Viking Line przewieziono ich 6 568 684. Rok wcześniej było ich 6 610 146. Nieznacznie spadł też udział grupy w rynku przewozów – do 34,6 procent z 35. O 3908 – do 133 163 - wzrosła zaś liczba przewiezionych jednostek cargo. Pod tym względem udział w rynku na obsługiwanych przez Viking Line trasach pozostał niezmieniony i wynosi 21,9 procent.
Jednym z głównych celów firmy na ten rok jest utrzymanie zysku operacyjnego na poziomie z 2015 r. Przedstawiciele firmy dodali, że nie będzie to zadanie łatwe ze względu na bardzo silną konkurencję na obsługiwanym przez firmę obszarze.
Viking Line jest jednym z najważniejszych przewoźników promowych na Bałtyku. W ofercie armatora znajdują się połączenia pomiędzy Szwecją, Finlandią, Estonią i Wyspami Aladzkimi. W tej chwili we flocie przedsiębiorstwa znajduje się siedem statków, w tym oddana do eksploatacji w 2013 r. nowoczesna jednostka Viking Grace, która zasilana jest paliwem LNG. Rezerwacje na rejsy nowoczesnymi promami fińskiego armatora można zamawiać przez serwis PromySkat.
PromySkat
Źródło: Viking Line