Podobne obiekty istnieją np. na terenie Szwecji i Estonii. Tallink podąża z duchem czasu i takie rozwiązanie będzie stosować na pokładzie promu Star. Klienci będą mogli robić tam zakupy przy użyciu specjalnych skanerów, w które będą wyposażani po wejściu do sklepu. Po zakończeniu zakupów skaner umieszcza się w specjalnej stacji, a płatności dokonuje się za pomocą karty kredytowej albo karty debetowej w dedykowanym kiosku. W razie konieczności istnieje też możliwość skorzystania z tradycyjnej kasy.
W sklepie można się zaopatrzyć w żywność, napoje, słodycze, zabawki oraz pamiątki.
Ułatwieniem dla klientów powinien być fakt, że mogą oni umieszczać zakupy bezpośrednio w torbie, która znajduje się w koszyku lub wózku zakupowym. Zakupów nie trzeba oczywiście wyjmować przy kiosku. Po dokonaniu płatności wystarczy po prostu wyjąć torbę z zakupionymi produktami.
Projekt realizowany jest przy współpracy z firmami Nixor oraz Datalogic. Należący do grupy Tallink statek stał się pierwszym na świecie, gdzie wdrożono możliwość dokonywania zakupów tą właśnie drogą.
Firma Tallink poinformowała, że od powodzenia przedsięwzięcia na pokładzie promu Superstar będzie zależało, czy koncept będzie rozwijany również na pokładach innych promów.
Grupa Tallink jest jednym z liderów w przewozach promowych wykonywanych w północnej części Morza Bałtyckiego. Firma posiada 15 statków i działa na 6 trasach pod markami Tallink oraz Silja Line. Rocznie promy należące do armatora przewożą 9 milionów pasażerów.
PromySkat
Źródło: Tallink