Nowy prom dla Mols-Linie będzie miał 158 metrów długości. Będzie służył zarówno do przewozu pasażerów, jak i pojazdów. Prace nad konstrukcją mają się rozpocząć wiosną przyszłego roku, a ich koniec planowany jest na 2018 r., kiedy Mols-Linien rozpocznie obsługę linii na Bornholm.
O tym, że we flocie Mols-Linien mają pojawić się nowe promy, było wiadomo już w ubiegłym roku, kiedy firma zyskała nowego większościowego udziałowca. Fundusz Polaris zapowiedział, że modernizacja floty będzie jednym z głównych punktów realizowanej w najbliższym czasie strategii. Jeszcze pod koniec ubiegłego roku firma zamówiła nowy szybki katamaran w australijskiej stoczni Incat Tasmania. Ma on być gotowy w przyszłym roku i będzie on siostrzaną jednostką dla promów KatExpress 1 i KatExpress 2. Zamówiony teraz w fińskiej stoczni RMC statek będzie większy od statków KatExpress.
Wartość najnowszego kontraktu opiewa na kwotę 68 milionów euro. Radości z zamówienia nie kryją przedstawiciele stoczni z fińskiej Raumy, którzy przyznali, że nowa umowa oznacza mnóstwo nowych miejsc pracy.
Nowa jednostka Mols-Linien będzie kursować od 2018 r. na trasie Rønne-Køge.
PromySkat
Źródło: kaleva.fi