Zgodnie z zaprezentowanymi informacjami, cztery płuczki spalin pojawią się na statku Peter Pan. Wszystkie urządzenia zostały wyprodukowane we włoskich zakładach Ecospray Technologies. Dostawa zostanie zrealizowana 10 stycznia br., a montaż zostanie przeprowadzony przez firmę Baltec Marine.
Instalacja zostanie zakończona ok. rok po tym, jak scrubbery pojawiły się na statku Nils Holgersson - siostrzanej jednostce promu Peter Pan. Oba obsługują zresztą tę samą trasę – pływają pomiędzy Trelleborgiem w Szwecji a Travemünde w Niemczech. Jak podkreśla TT-Line, zarówno Peter Pan , jak i Nils Holgersson są promami ro-pax klasy premium. Oba zostały zbudowane w 2001 r. Każdy z nich może przyjąć na pokład 744 pasażerów i dysponuje linią ładunkową o długości 2640 metrów.
TT-Line na bieżąco modernizuje flotę, dostosowując ją do najnowszych standardów oraz wymagań dotyczących poziomu emisji. W 2014 r. scrubbery zamontowane zostały na pokładzie jednostki Robin Hood – na tej jednostce znalazło się urządzenie wyprodukowane przez firmę Wärtsilä.
Instalacja scrubberów to wciąż jeden z najpopularniejszych i powszechnie stosowanych przez armatorów sposobów na dostosowywanie floty do dyrektywy niskosiarkowej, która zaczęła obowiązywać 1 stycznia 2015 r. Zgodnie z nią, w wyznaczonych strefach obniżony został dopuszczalny limit emisji siarki – nie może on przekraczać 0,1 procent.
Firma TT-Line to niemiecki przewoźnik, który realizuje rejsy na Morzu Bałtyckim. Przedsiębiorstwo z siedzibą w Lubece łączy Niemcy i Polskę ze Szwecją. Z naszego kraju rejsy odbywają się ze Świnoujścia. W swojej flocie TT-Line posiada obecnie sześć nowoczesnych jednostek.
PromySkat
Źródło: TT-Line