W minionym roku firma osiągnęła obrót w wysokości 1,16 miliarda koron norweskich (NOK), podczas gdy rok wcześniej wskaźnik ten wyniósł 902,9 miliona NOK (wzrost o 29 procent). W 2016 r. wypracowany przez Fjord Line zysk przed opodatkowaniem wyniósł 236,6 miliona NOK. To wielki krok do przodu w porównaniu z rokiem 2015, gdy odnotowano stratę na poziomie 230,7 miliona NOK
Szczególnie imponująca była końcówka roku. W ciągu trzech ostatnich miesięcy 2016 r. przychody wzrosły aż o 45 procent w porównaniu z tym samym okresem 2015 r.
Ubiegłoroczne wzrosty są m.in. zasługą osiągnięć, jakie udało się odnotować na trasie Sandefjord-Strömstad, gdzie liczba pasażerów wzrosła aż o 24 procent – do 376 tysięcy. To efekt tego, że firma pod koniec 2015 r. zyskała możliwość kursowania z Sandefjord o bardziej korzystnych porach. Na wszystkich trasach liczba pasażerów wzrosła o 10 procent. Wolumen przewiezionego frachtu był w 2016 r. o 12 procent wyższy niż rok wcześniej. Norweski przewoźnik pochwalił się też, że udało mu się obniżyć koszty działalności.
Przedstawiciele Fjord Line nie kryją zachwytu ze wszystkich osiągnięć.
„Jesteśmy zadowoleni, widząc tak dobry rezultat. Po olbrzymich inwestycjach i bataliach prawnych w 2014 i 2015 r., w 2016 byliśmy w stanie całościowo skupić się na dostarczaniu klientom najlepszego możliwego produktu” - stwierdził Rickard Ternblom z Fjord Line. "Rok 2016 pokazał, że staliśmy się konkurencyjną firmą, która pracuje z zyskiem".
Operator jest zdeterminowany, by w tym roku wykonać kolejne działania, które pozwolą na wzmocnienie jego pozycji na rynku. Chodzi o poprawę satysfakcji pasażerów przy jednoczesnym zwiększaniu efektywności.
Firma Fjord Line powstała w 1993 r. Oferuje m.in. połączenia na trasach: Hirtshals - Kristiansand, Hirtshals - Stavanger - Bergen oraz Hirtshals – Langesund. Armator posiada w swojej flocie cztery statki – w tym nowoczesne, zbudowane w Gdańsku jednostki LNG: Bergensfjord oraz Stavangerfjord. Przewoźnik już w niedalekiej przyszłości chce pozyskać do swojej floty kolejny nowy prom.
PromySkat
Źródło: Fjord Line