Zgonie z zapowiedziami, uroczystość wodowania nowego statku odbędzie się 9 czerwca. Będzie to siostrzany statek zwodowanej w lutym jednostki Gardenia Seaways. Będzie on miał oczywiście podobną specyfikację. Jego długość wynosi 210 metrów, a linia ładunkowa – 4 076 metrów.
Nowa, powstająca dla DFDS konstrukcja na razie wciąż określana jest numerem fabrycznym 773. Prawdopodobnie dopiero na początku czerwca poznamy jej oficjalną nazwę. Już po zwodowaniu statek zostanie wyposażony w dodatkowe, niezbędne elementy - m.in. mostek kapitański – które powstały w Polsce. Do stoczni FSG we Flensburgu zostaną one dostarczone na barce.
Nowy statek, podobnie jak Gardenia Seaways, dołączy do floty DFDS na zasadzie umowy bareboat charteru, zawartej ze Siem Group. Będzie ona obowiązywała przez 5 lat, a duński armator zagwarantował sobie w niej prawo pierwokupu statków.
Nie są to jedyne nowe statki, z których będzie korzystał w najbliższym czasie operator z Danii. W ubiegłym roku podpisano umowę na budowę dwóch nowych promów, które będą obsługiwać połączenia na Morzu Północnym. Każdy z nich będzie dysponował linią ładunkową o długości 6700 metrów. Dzięki temu na pokładzie każdego będzie mogło się znaleźć 450 naczep. Powstają one w stoczni Jinling Shipyard i mają zostać dostarczone w 2019 r.
PromySkat
Źródło: DFDS