Cała operacja była podzielona na dwie fazy: faza główna, trwająca w okresie 15.06 - 15.08, w której odnotowano 19,8% wzrost przewozów w porównaniu do roku poprzedniego i przeprawiono promami 1.136.159 pasażerów oraz 297.812 pojazdów; oraz faza powrotów 15.08 - 15.09 również zaskoczyła 16,2% wzrostem z wynikiem 1.182.181 pasażerów i 279.156 pojazdów.
Przez większość czasu przeprawy odbywały się bez przeszkód, z wyjątkiem kilku dni w których wszystkie porty miały zwiększone natężenie ruchu z powodu Święta Ramadan. Jednym z głośnych wydarzeń była blokada portu przez prom armatora Inter Shipping w dniu 31.08, gdy w porcie Tanger pasażerowie zostali „uwięzieni” na 12 godzin. Wówczas służby portowe oraz komercyjne uruchomiły specjalne procedury bezpieczeństwa, aby zapobiec takim sytuacjom i zapewnić komfort pasażerom. Firma Inter Shipping zastosowała duża obniżkę cen aby przyciągnąć klientów, co spowodowało ogromny przypływ pasażerów do stanowiska tej linii promowej i zablokowało dojazd i dostęp do stanowisk innych armatorów. Zostało to bardzo negatywnie odebrane przez konkurencję, która zarzuciła operatorowi sprzedaż poniżej cen rynkowych oraz próbowała zablokować wypłynięcie promu Maria Dolores, który to właśnie spowodował całe zamieszanie.
PromySkat