W ub. r. duński operator promowy i logistyczny zamówił w chińskiej stoczni Jinling dwa nowoczesne statki ro-ro, z których każdy będzie miał 6700 metrów linii ładunkowej. Już wtedy przewoźnik zastrzegł, że zamówienie może ulec rozszerzeniu. W kontrakcie zawarto bowiem opcję uprawniającą przewoźnika do zamówienia czterech kolejnych takich promów. DFDS zdecydowało się na razie na zamówienie dwóch kolejnych jednostek.
Każdy z nowoczesnych promów, które budowane są w Chinach (także dwa, na zamówienie których operator zdecydował się teraz) będzie mógł pomieścić na pokładzie 450 naczep. Jak przypomniała firma, każdy z nowych statków będzie jednocześnie największą jednostką ro-ro, jaka kiedykolwiek znajdowała się we flocie przewoźnika.
„Te statki są częścią naszego nowego programu budowy nowych statków. Stanowi on podkreślenie naszych zdolności dostarczania pojemności transportowej, jakiej oczekują nasi klienci, a także kontynuację naszego dążenia do poprawy efektywności” - powiedział Niels Smedegaard z DFDS.
Oba nowo zamówione statki, podobnie zresztą jak dwie jednostki zamówione w Jinling Shipyard, będą pierwszymi we flocie DFDS, które spełniają wymogi wynikające z dyrektywy IMO EEDI (Energy Efficiency Design Index). Normy te dotyczą ograniczenia poziomu misji przez statki, a także zmniejszenie zapotrzebowania na energię. Jak tłumaczy armator, w przypadku każdej z czterech nowych jednostek zapotrzebowanie na energię oraz poziom emisji szkodliwych substancji zostanie zredukowany ponad 25 procent w przeliczeniu na każdą transportowaną naczepę. Statki zostaną też wyposażone oczywiście w scrubbery oraz system oczyszczania wody balastowej.
Pierwszy z czterech promów produkowanych w Chinach zostanie dostarczony firmie już na początku 2019 r. Kolejny rok później. Oprócz czterech nowych promów, które powstają w Jinling Shipyard, DFDS oczekuje jeszcze na dwa nowe statki, które budowane są w stoczni Flensburger Schiffbau-Gesellschaft (FSG). W przeciwieństwie do statków budowanych w Chinach, jednostki z niemieckiej stoczni znajdą się we flocie DFDS na zasadzie umowy charterowej zawartej ze Siem Group.
PromySkat
Źródło: DFDS