First State Investments oraz Hermes Investment Management to firmy, które wchodzą w skład konsorcjum, które zdecydowało się na zakup większościowych udziałów w Scandlines. Wartość transakcji opiewa na sumę 1,7 miliarda euro. 3i Group, czyli dotychczasowy właściciel Scandlines, pozostawił w swoich rękach 35 procent udziałów w firmie. First State Investment posiadać będzie 50,1 udziałów, a Hermes Investment Management – 14,9 procent.
Wszyscy udziałowcy są zgodni co do priorytetów oraz wyzwań, którym będzie należało sprostać w najbliższym czasie. Do kluczowych działań będzie należało wspieranie dalszych wzrostów; realizacja kolejnych kroków, które sprawią, że działalność przewoźnika będzie coraz bardziej przyjazna środowisku, a także dalsze podnoszenie jakości obsługi klienta.
„Byłem bardzo zadowolony ze współpracy z 3i ukierunkowanej na przekształcenie firmy oraz rozwinięcie jej rosnącego potencjału” - powiedział dyrektor generalny Scandlines.
Jednym z ważnych wyzwań stojących przed przewoźnikiem będzie przygotowanie się na budowę tunelu pod cieśniną Fehmarn, który traktowany jest jako zagrożenie dla działalności przewoźnika promowego – Scandlines oferuje w tym regionie połączenie Rodby-Puttgarden. Przedstawiciele First State Investments zaznaczyli, że planowana budowa stałego połączenia w tym obszarze nie wpłynie na strategię Scandlines.
PromySkat
Źródło: Scandlines, Mena FN