Duński przewoźnik promowy jest jednym z partnerów, którzy pomogli w stworzeniu łańcucha dostaw paliwa RDF (skrót od: Refuse Derived Fuel) z Wielkiej Brytanii do Szwecji. Jest to paliwo niekonwencjonalne, które otrzymywane jest z odpadów. DFDS wziął udział w próbnym transporcie takiego paliwa ze znajdujących się na Wyspach zakładów, zajmujących się przetwórstwem odpadów do położonej w szwedzkim Västerås elektrowni, gdzie paliwo takie wykorzystywane jest do produkcji energii elektrycznej oraz cieplnej.
„Nowy łańcuch dostaw, który stanowi połączenie transportu drogowego, statku oraz transportu kolejowego i służy dostawom beli RDF z brytyjskich zakładów Geminor do elektrowni Västerås w Szwecji został przetestowany z powodzeniem dzięki partnerstwu DFDS, zakładów Geminor oraz firmy Green Cargo” - powiedział David Wallgren z DFDS. „Kiedy statek przypłynął do Göteborga, ładunek RDF został przeniesiony do wagonów kolejowych, które dowiozły go do elektrowni Mälerenergi”.
Podczas próbnej dostawy należąca do DFDS jednostka przetransportowała w sumie 128 beli RDF. Każda z nich ważyła tonę. Przewoźnik podjął ładunek z portu w Immingham, gdzie został on dostarczony przez pojazdy ciężarowe. Z Göteborga transport odbywał się już za pośrednictwem kolei.
Podobne działania przyczyniają się do ograniczenia emisji CO2. Dzięki stosowanym przez szwedzkie elektrownie alternatywnym paliwom, krajowi udało się w sposób znaczący ograniczyć poziom emisji dwutlenku węgla.
Jak podkreślili przedstawiciele DFDS oraz pozostałe podmioty biorące udział w niedawnej operacji logistycznej, transport ładunku także odbywał się przy wykorzystaniu przyjaznych środowisku środków transportu.
PromySkat
Źródło: DFDS