Inwestycja w systemy oczyszczające wyprodukowane przez Aalborg Boilers / Alfa Laval wyniosła 100 milionów DKK. Każda instalacja składa się ponad 30 ton ciężkiego sprzętu oraz rozległych komunikacji rurociągowych; system zostanie zaimplementowany jeszcze w tym roku.
"Dzięki tej inwestycji DFDS Seaways robi duży krok w celu poprawy stanu środowiska i przygotowuje swoją flotę do nowych ram prawnych. Jesteśmy również gotowi na nowe wyzwania również po 1 stycznia 2015 r." - powiedział prezes DFDS Seaways Niels Smedegaard.
"Duże inwestycje na ponad 30 mln DKK na każdy prom powodują wzrost kosztów operacyjnych, mimo to na dużej części statków nie będziemy mogli zainstalować takich systemów z powodu uwarunkowań konstrukcyjnych naszych jednostek. Między innymi wiek niektórych promów stanowi przeszkodę w tym zakresie. Dlatego ważne jest, aby nasza gotowość do inwestowania znacznych sum w środowisku była zauważona przez polityków i władze, aby zechcieli również pomóc firmom w radzeniu sobie z ogromnym wyzwaniem najbliższych lat pod kątem nowych przepisów dotyczących zawartości siarki w paliwie" – powiedział CEO Niels Smedegaard.
Armator DFDS Seaways buduje również 2 nowe jednostki typu ro-ro w stoczni w Stralsund w ramach projektu międzynarodowego ARK z 2003 roku. Projekt ten przewiduje użycie promów dla transportów wojskowych NATO. Armator DFDS Seaways docelowo będzie posiadał 5 jednostek, które będą zabezpieczały interesy tego porozumienia na Morzu Północnym.
Pierwotnie promy miała zbudować stocznia P+S Werfen, ale po ogłoszeniu bankructwa w 2010 roku budowa została ponownie rozpoczęta w Stralsund.
D.G. PromySkat
źródło DFDS SEAWAYS