Każda z nowych jednostek będzie mogła zabrać na pokład 80 pasażerów. Zatroszczono się także o przestrzeń przeznaczoną do przewozu rowerów czy wózków inwalidzkich. Statki będą posiadały duże przeszklenia, co ma uczynić podróż jeszcze bardziej atrakcyjną. Dużym atutem nowych jednostek mają być zastosowane w nich rozwiązania, dzięki którym będą one przyjazne środowisku. Za sprawą zastosowanych w nich baterii, będą to jednostki typu „zero emission”.
Zakłady Damen będą odpowiedzialne nie tylko za budowę nowych jednostek, ale również za stworzenie punktów szybkiego ładowania. Mają one umożliwić naładowanie każdej jednostki w zaledwie 7 minut.
Wprowadzenie tych promów wpłynie na ograniczenie globalnego poziomu zanieczyszczeń przez system transportu miejskiego w Kopenhadze – według szacunków emisja CO2 zmniejszy się o 2,5 procent; związków azotu - o 10 procent, a cząstek stałych – o 66 procent. Będzie to zatem dobry krok w kierunku poprawy jakości powietrza w stolicy Danii. Znacząco ograniczony zostanie także poziom hałasu.
Promy będą eksploatowane przez duńską agencję transportu publicznego – MOVIA – która jest klientem firmy Arriva. Nowe statki będą kursowały przez 16 godzin na dobę. Pierwsze jednostki dotrą do operatora w 2020 r.
PromySkat
Źródło: Arriva, Damen