Prace remontowe trwały trzy tygodnie, a ich zakres był rozległy. W tym czasie m.in.: zreperowano uszkodzenia strukturalne elementów aluminiowych, wyremontowany został zawór denny, pomalowano pędniki strumieniowe, wykonano naprawy w siłowni, wymieniono izolacje oraz układ chłodniczy głównego silnika i przeprowadzono konserwację hydrauliki systemu kontroli. Wymieniono również ramy drzwi przeciwpożarowych i elementy systemu przeciwpożarowego.
Za przeprowadzenie prac odpowiedzialna była mająca siedzibę w Southampton firma SMS (Southampton Marine Services), która specjalizuje się w budowie statków oraz ich remontach. Choć firma ma swoją bazę w Anglii, wszystkie roboty realizowane były Cherbourgu. Prace były wykonane z użyciem gigantycznego, wyprodukowanego przez firmę Rolls-Royce podnośnika Syncrolift.
„Był to znaczny program prac wykonany przez SMS na czas i w ramach przewidzianego budżetu” - powiedział John Webb z firmy Southampton Marine Services. „Pragnę podziękować firmie Brittany Ferries za ich podejście oraz wsparcie techniczne w okresie, gdy statek znajdował się w doku”.
Był to drugi taki w tym roku remont szybkiego katamaranu przeprowadzony przez zespół SMS we Francji. Wcześniej ekipa ta przeprowadziła na podobnych zasadach remont promu Condor Rapide.
Prom Normandie Express został zbudowany w 2000 r. W barwach Brittany Ferries statek pływa od 2005 r. Jednostka może przyjąć na pokład 843 pasażerów i 235 pojazdów osobowych. Na co dzień wykonuje rejsy na trasie Portsmouth-Cherbourg, osiągając przy tym prędkość 42 węzłów (77 km na godzinę).
Źródło: Brittany Ferries, Daily Echo