Prom Viking ADCC (All seasons Day Cruising and Commuting) został zaprojektowany tak, aby spełniać wszystkie surowe wymagania ekologiczne, również te dotyczące zawartości siarki w paliwie. Zezwalały na to urządzenia, czyszczące za pomocą katalizatorów spaliny wszystkich głównych silników, w celu zmniejszenia NOx i SOx.
Prędkość jednostki miała osiągać 22 węzły, co pozwalałoby skrócić czas przeprawy między Marienhamn a Kapelskaer do 2 godzin. Dodatkowo silniki dostosowano do korzystania z paliwa o niskiej zawartości siarki. Innymi ekologicznymi rozwiązaniami są pompy, zaprojektowane do zrzucania w porcie wody zęzowej oraz innych zanieczyszczonych płynów z promu (obecnie wiele statków zrzuca brudna wodę do morza). Prom miał być pomalowany nietoksycznymi farbami, które jednocześnie utrzymują kadłub w czystości i ograniczają powstanie osadu. Prom miał być certyfikowany zgodnie z normami ISO 14001, dotyczącymi ochrony środowiska.
Viking ADCC miał zabierać na pokład 1500 pasażerów oraz 320 pojazdów. Wyporność jednostki to 16500 ton, a długość - 133 m. Prom miał być zasilany silnikami Wartsill o łącznej mocy 20000 kw. Prom posiada oddzielne pokłady dla pojazdów osobowych i ciężarowych. Wnętrze statku zostało zaprojektowane przez Design Tillberg, a wiele obiektów mających się w nim znaleźć zostały już zaproponowanych w drodze publicznego konkursu, zorganizowanego przez Viking Line. Przewidywano dwie restauracje (a la carte i kawiarnia bistro w formie bufetu), kawiarenki, miejsce do zabaw dla dzieci, bar i sale konferencyjne oraz dyskotekę do celów służbowych. Górny pokład będzie miał możliwość skonfigurowania jako przestrzeń do organizacji targów i wystaw. Został również przewidziany salon biznesowy oraz bezprzewodowy Internet, dostępny na całym statku.
Niestety nie wiadomo, kto zostanie nowym właścicielem promu i jaką relacje będzie on obsługiwać. Na razie kadłub tego pięknego promu (photo V. Sanchis poniżej) będzie cumował w Vigo i czekał na nowego odbiorcę.
D.G. PROMYSKAT