Już w najbliższy weekend na promie M/S Robin Hood rozpoczną się prace, które uczynią go bardziej ekologicznym. Dzięki specjalistom ze stoczni w Landskronie na statku zostanie zainstalowany scrubber, czyli potocznie płuczka. System będzie odpowiedzialny za oczyszczanie spalin statku. Urządzenie Hybrid Scrubber firmy Wärtsilä pozwoli należącemu do TT-Line promowi spełnić nowe unijne przepisy, które wejdą w życie 1 stycznia 2015 r.
Niemiecki operator ogłosił, że podczas postoju w szwedzkiej stoczni na promie pojawią się nowe kominy, w które wbudowane będą oczyszczacze spalinowe. Przygotowania do ich montażu trwały już od dłuższego czasu. Po zakończeniu instalacji przez kilka najbliższych miesięcy będą trwały testy.
Przedstawiciele niemieckiej firmy zapowiedzieli, że już od początku przyszłego roku na pięciu z sześciu swoich jednostek będą stosować paliwo okrętowe MGO 0,1%. Dzięki temu spełnione zostaną surowe kryteria dotyczące maksymalnej dopuszczalnej zawartości siarki w paliwach okrętowych. Zgodnie z przepisami zatwierdzonymi przez Międzynarodową Organizację Morską, od 1 stycznia 2015 r. w niektórych strefach na Morzu Bałtyckim i Morzu Północnym (tzw. SECAs – skrót od Sulphur Emission Control Areas) zostanie bowiem obniżony dopuszczalny limit emisji siarki. Od przyszłego roku w wyznaczonych regionach nie będzie ona mogła przekraczać 0,1 procent.
„TT-Line będzie oczywiście również w przyszłości wykorzystywała każdą sensowną możliwość operacyjną i techniczną zapewniającą oszczędność paliwa i ochronę środowiska” – zapewniają przedstawiciele operatora.
Niemiecka firma należy do czołówki armatorów realizujących operacje na Bałtyku. Założone w 1962 r. przedsiębiorstwo specjalizuje się przede wszystkich w połączeniach pomiędzy portami w Niemczech i Szwecji.
Poniższy film demonstruje działanie wspomnianego systemu.
PromySkat
Źródło: TT-Line