Już od września br. Grimaldi Lines zwiększy częstotliwość kursów na trasie o nazwie Southern Express. Obsługujące je statki ruszają z Europy (Amsterdam, Hamburg, Tilbury, Antwerpia, Hawr, Bilbao, Leixoes, Lizbona) i zawijają do portów w Maroku, Senegalu, Togo, Beninie, Angoli, Kongu, Gabonie i Kamerunie.
Do obsługi dodatkowych połączeń wyznaczony zostanie statek Grande Lagos, który w lipcu br. został dostarczony armatorowi przez południowokoreańską stocznię Hyundai Mipo. Jest to pierwszy z sześciu nowych statków, które zostały zamówione przez Grimaldi Lines. Wyposażone są one w mającą 5700 metrów linię ładunkową do przewozu ładunków tocznych. Mogą też zabrać na pokład do 1800 TEU (jednostka pojemności równoważna objętości standardowego kontenera o długości 20 stóp). Grande Lagos wyposażony jest także w dwa dźwigi, które mają 43 metry zasięgu. Każdy z nich jest w stanie podnieść ładunek o masie do 40 ton.
Zamawiane obecnie przez grupę Grimaldi jednostki mają aż o 47 procent powierzchni ładunkowej więcej, niż te, które do tej pory były budowane dla włoskiej firmy przez stocznię w Korei Południowej. Zostały one zaprojektowane w taki sposób, by zapewnić jak największą efektywność pod względem wykorzystania paliwa.
Grimaldi Lines to firma z tradycjami. Szacuje się, że jej korzenie sięgają połowy XIV wieku. Obecnie jest jednym z głównych przewoźników, którzy obsługują połączenia pomiędzy portami śródziemnomorskimi. Poza połączeniami pasażerskimi oferuje bogatą siatkę połączeń towarowych do Afryki i Ameryki Południowej. Grupa Grimaldi jest też właścicielem albo większościowym udziałowcem innych firm działających w branży promowej, m.in. Finnlines.
PromySkat
Źródło: Grimaldi Group