Superfast X był jednym z czterech statków, które w latach 2001-2002 powstały w stoczni HDW w Kilonii dla armatora Superfast Ferries. Nowoczesny prom miał bardzo burzliwą historię. Do 2007 r. obsługiwał połączenia dla Superfast Ferries, potem pływał m.in. w barwach SeaFrance, a ostatnio – jako Dieppe Seaways - dla DFDS.
W maju br. jednostka została zakupiona przez Stena Line. Wiele wskazuje na to, że prom, który od 2012 r. obsługiwał dla DFDS Seaways połączenie pomiędzy Dover a Calais, już wkrótce – tym razem już w malowaniu Stena Line – zastąpi prom Stena Nordica, który obecnie kursuje pomiędzy walijskim Holyhead a Dublinem (nie zostało to jeszcze oficjalnie potwierdzone). Stena Nordica w takiej sytuacji może zostać przesunięta do obsługi linii Fishguard-Rosslare, którą dziś obsługuje 33-letni prom Stena Europe.
Co ciekawe, dla Stena Line pływają już dwa inne promy, które w 2001 r. zostały zbudowane dla Superfast Ferries – są to Stena Superfast VII i Stena Superfast VIII. Obie jednostki można dziś spotkać na trasie Belfast-Cairnryan. Ostatni z serii statków, które w powstały w latach 2001-2002 w stoczni HDW w Kilonii, znany wcześniej jako Superfast IX, pływa obecnie dla Marine Atlantic jako Atlantic Vision.
Nowy nabytek Stena Line, Superfast X, może zabrać na pokład 728 pasażerów oraz 653 pojazdy. Wyposażona w cztery silniki jednostka może się przemieszczać z prędkością 30,4 węzła (56,3 km/h).
PromySkat
Źródło: Le Marin