Nowy "elektryk" w drodze do Norwegii
Firma Boreal Sjø ma w swoich zasobach kolejny w pełni elektryczny prom dwukierunkowy. Tomrefjord – bo taką nazwę nosi nowy ekologiczny statek – został zbudowany w zakładach Sedef Shipyard w tureckiej Tuzli. Norweski armator oficjalnie odebrał prom, który wyruszył już w drogę do Skandynawii. Nowoczesna jednostka ma 108 m długości i 18 m szerokości. Na swój pokład może zabrać 399 pasażerów i 120 pojazdów osobowych. Statek posiada pas ładunkowy o długości 234 m. Już wkrótce będzie można z niego skorzystać na trasie Molde–Vestnes. Jest to drugi z serii trzech elektrycznych promów zamówionych przez Boreal Sjø w Turcji. Wcześniej armator odebrał siostrzaną jednostkę Malmefjord. Na dostawę czeka jeszcze Vestrefjord.
Smyril Line z nową ofertą
Popularny przewoźnik promowy z Wysp Owczych, który na co dzień obsługuje m.in. połączenie pomiędzy Danią a Islandią, rusza z kolejnym regularnym serwisem cargo. Statek należący do popularnego operatora połączy Thorlakshøfn (Islanda), Tórshavn (Wyspy Owcze) oraz holenderski Rotterdam. Statek towarowy będzie opuszczał port położony w zachodniej części Islandii w środowy wieczór, by w czwartek zawinąć do stolicy Wysp Owczych, a w sobotę zacumować w Rotterdamie. Jeszcze w sobotnią noc jednostka będzie opuszczać Holandię, by w środę powrócić na Islandię. Połączenie będzie obsługiwane przez należący do Smyril Line 138-metrowy statek Akranes. Pierwszy rejs na wspomnianej trasie zostanie zrealizowany 20 listopada.
Problemy statku DFDS
Do niecodziennego zdarzenia doszło w sobotę (30 października) w Göteborgu. Na statku Ark Germania, który przypłynął z Immingham ze 140 naczepami na pokładzie, doszło do awarii zasilania. Sytuacja miała miejsce w momencie manewrowania przy wejściu do szwedzkiego porty. Z powodu usterki załoga utraciła kontrolę nad jednostką, która ostatecznie uderzyła w nabrzeże. Na szczęście nikt nie odniósł obrażeń. Kolizja była jednak na tyle silna, że doszło do uszkodzenia nabrzeża i samego statku. Wybudowana w 2012 r. Ark Germania została czasowo wyłączona z eksploatacji i skierowana do stoczni Fayard. W duńskiej stoczni przeprowadzone zostaną konieczne prace naprawcze.
Olbrzymy Grimaldi przekierowane na Adriatyk
Grupa Grimaldi zdecydowała się na wymianę tonażu na wschodzie Włoch. Na trasę Rawenna-Brindisi-Katania skierowane zostały dwa ekologiczne giganty serii GG5G, które będą ją obsługiwać trzy razy w tygodniu. Są to statki Eco Catania i Eco Livorno. Decyzja pozwoli w zauważalny sposób zwiększyć dostępną przestrzeń ładunkową w tym regionie. Statki GG5G należą do największych statków wykorzystywanych na trasach krótkodystansowych. Każdy z nich ma 238 m długości i dysponuje pasem ładunkowym o długości 7800 m, co pozwala na transport ok. 500 naczep. Do tej port Brindisi był obsługiwany przez mniejsze jednostki serii Eurocargo, które mogły przyjąć na pokład o 200 naczep mniej.
Romantika zmienia kurs
Należący do grupy Tallink popularny prom Romantika będzie realizował nowe zadania. Estoński armator właśnie poinformował o wyczarterowaniu promu firmie Holland Norway Lines. Długoterminowa umowa czarteru zacznie obowiązywać w marcu 2022 r. i będzie ważna przez przynajmniej trzy lata (w porozumieniu znalazła się opcja przedłużenia czarteru o kolejne dwa lata). Holland Norway Lines zamierza wykorzystać statek do obsługi połączenia pomiędzy Norwegią a Holandią. Ro-pax w przeszłości służył do obsługi połączenia pomiędzy Rygą a Sztokholmem, ale od czasu wybuchu pandemii miał znacznie mniej pracy. Z powodu sytuacji na świecie połączenie pomiędzy Łotwą a Szwecją zostało zawieszone, a Romantika służyła innym podmiotom (krótkoterminowe umowy czarteru). "To już szósta umowa czarteru, którą zawarliśmy w tym roku na nasze statki. Wciąż czekają one na poluzowanie restrykcji i poprawę sytuacji pandemicznej" – powiedział Paavo Nõgene, szef Tallink Silja.
Innowacyjna usługa na rynku transportowym
Firmy transportowe oraz ich klienci coraz śmielej korzystają z nowatorskich rozwiązań, które z jednej strony pozwalają na obniżanie kosztów i zwiększenie efektywności, a z drugiej - umożliwiają szybko pozyskać zaufanego kontrahenta. Jednym z rozwiązań łączących wszystkie te atuty jest platforma T-BASE, która pozwala na podjęcie współpracy spedytorom oraz firmom transportowym. Jest to bardzo prosty i intuicyjny serwis, który jest swoistym "miejscem spotkań" i umożliwia załatwienie wszystkiego w jednym miejscu. Spedytor rejestruje ładunek, następnie przewoźnicy dokonują wyceny, a spedytor dokonuje wyboru najkorzystniejszej dla siebie oferty. Wszystko odbywa się ekspresowo. O atutach korzystania z takiego systemu można się przekonać, klikając w ten LINK.
Nowy król mandatów?
Prawdziwego pecha miał kierowca, który niedawno został zatrzymany we Włoszech. Podczas rutynowej kontroli, która została przeprowadzona w rejonie miejscowości Pordenone (ok. 60 km na północ od Wenecji), Włoch został ukarany 88 mandatami! Ich łączna wartość wyniosła astronomiczne 27 tys. euro (ok. 125 tys. PLN). Tak drastyczne kroki to rezultat odnotowanych podczas kontroli uchybień. Szczegółowa analiza pracy kierowcy wykazała, że bez większego skrępowania łamał on regulacje dotyczące czasu pracy. Odnotowano, że zdarzało mu się jechać ciężarówką nawet przez 20 godzin bez przerwy, by po takim maratonie zdecydować się na krótki, czterogodzinny odpoczynek. Proceder ten miał trwać przez wiele tygodni. Kara spotkała nie tylko kierowcę-lekkoducha, ale również firmę, dla której pracował. Więcej informacji z branży promowej znajdziesz TUTAJ.
Źródła: Sedef Shipyard, Boreal Sjø, Smyril Line, Brindisi Oggi, Grimaldi Lines, Tallink, SKAT Transport